Zadzwoń: +48 22 122 88 73

Darmowa przesyłka od 200 zł. Dostawa: 1-2 dni robocze.

Różne rodzaje kaw

Jaka kawa jest najzdrowsza?

Kawa to bardzo popularny napój, bez którego wiele osób nie wyobraża sobie poranka. Okazuje się, że kawa ma nie tylko niepowtarzalny smak, ale też dobry wpływ na ludzkie zdrowie. Jaka kawa jest najzdrowsza? Dowiesz się tego z naszego najnowszego artykułu.

Jaka kawa jest najzdrowsza – rozpuszczalna czy mielona?

Pytanie o to, jaka kawa jest najzdrowsza, pojawia się od lat. Kawosze cały czas nad tym debatują. Mówi się, że o gustach się nie dyskutuje, ale tutaj wchodzą w grę nie tylko osobiste upodobania. Która kawa jest więc najzdrowsza – rozpuszczalna czy mielona?  

Bardzo ważną kwestią, na którą zwracamy uwagę w przypadku kaw, jest zawartość kofeiny. Trzeba przyznać, że kawa mielona jest mocniejsza i posiada więcej kofeiny. To może działać na korzyść kawy rozpuszczalnej, która jest łagodniejsza, a co za tym idzie możemy sobie pozwolić na większą liczbę filiżanek dziennie. Osoby, które mają problem z ciśnieniem i muszą unikać zbyt dużej ilości kofeiny, na pewno stwierdzą, że kawa rozpuszczalna jest lepsza.

Lubimy wybierać produkty jak najmniej przetworzone, jednak w przypadku kawy okazuje się, że kawa rozpuszczalna może zawierać nawet dwukrotnie więcej przeciwutleniaczy niż ta sypana. To też może skłaniać nas bardziej ku kawie rozpuszczalnej.

Ponadto naturalna kawa mielona może mieć więcej składników, które wpływają negatywnie na poziom cholesterolu we krwi.

Kawa kofeinowa i bezkofeinowa – wpływ na zdrowie

Kawa bezkofeinowa staje się coraz popularniejsza. Wiele osób jednak jest sceptycznie do niej nastawionych – nie wyobrażają sobie pić kawę, która nie ma kofeiny. Warto jednak pamiętać, że nie wszyscy mogą sobie pozwolić na kawę z kofeiną ze względu na jej pobudzające działanie. W takim przypadku kawa bezkofeinowa okazuje się zbawieniem.

Wiele kontrowersji pozostawia jednak proces usuwania kofeiny z ziaren kawy. Dekofeinizacja bardzo często odbywa się za pomocą chemicznych substancji, które mogą mieć niekorzystny wpływ na zdrowie. Warto sprawdzać, jakiemu procesowi została poddana dana kawa i czy nam nie zaszkodzi – z pewnością jednak znajdziemy dla siebie kawę bezkofeinową, która pita w rozsądnych ilościach nie będzie miała negatywnego wpływu na nasze zdrowie.

Korzystając z okazji podkreślmy, że  kawa w kapsułkach jest dostępna zarówno w wersji kofeinowej, jak i bezkofeinowej.

Kawa czarna czy z dodatkami? Czego nie dodawać do kawy?

Kawa czarna jest kochana przez miłośników kawy, mimo to wiele osób zastanawia się, czy warto wzbogacać ją o dodatki. Wprawdzie zwykłe mleko czy śmietanka raczej nam nie zaszkodzą (choć spowodują, że kawa straci część swoich zdrowotnych właściwości), ale niektórych składników lepiej unikać.

Trzeba wiedzieć, że cukier to puste kalorie, których nie powinniśmy spożywać w zbyt dużej mierze. Innym niekoniecznie zdrowym dodatkiem do kawy są wszelkiego rodzaju zabielacze, które w przeciwieństwie do mleka czy śmietanki mają dużo cukru. Kilka łyżeczek takiego specyfiku bardzo podnosi kaloryczność naszego napoju. W zabielaczach bardzo często znajdziemy też olej palmowy, który zwiększa poziom złego cholesterolu.

Kawa z syropem smakowym brzmi cudownie, ale w takim napoju znajdziemy praktycznie tylko cukier. To na pewno nie pomoże nam utrzymać smukłej sylwetki i zdrowego organizmu. Podobnie jest z mlekiem skondensowanym. Posiada ono dużo cukru.

Mamy do wyboru różne kawy, ale nie jest to obojętne, jaką wybierzemy. Na pewno opłaca się wybrać napój, który nie wpłynie niekorzystnie na nasze samopoczucie i zdrowie.

Darmowa dostawa

Od 200 zł

Zwrot do 14 dni

Gwarancja zwrotu pieniędzy

Gwarancja

Na terenie całego kraju

100% Bezpieczne płatności

PayPal / Przelewy 24 / Przelew